Weekend update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Dijkstra - WaarBenJij.nu Weekend update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Dijkstra - WaarBenJij.nu

Weekend update

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad



Hallo allemaal,

Hier maar weer even een korte weekend update, alhoewel deze nog geen één keer kort is geweest blijf ik het proberen!

Vrijdag avond zijn we lekker op stap geweest met een paar Nederlanders die 3 nachtjes in ons hostel kwamen slapen, ’t was super gezellig!

Zaterdag ochtend zijn we met twee jongens van hier, die toerisme studeren, Kaapstad ingegaan op jacht naar souvenirtjes. We zijn op de Afrikaanse markt gekomen en ik heb daar een muts gekocht want ik leef met jullie mee. Nee eigenlijk niet, gewoon omdat ik hem heel tof vind! Zo’n grote zwarte met rood, geel en groen! Verder heb ik hele leuke oorbellen gekocht en zijn mijn tweede souvenirtjes binnen. In de middag wilden we naar het strand, en dat hebben we ook gedaan, maar het was niet zo heel aangenaam want het waaide verschrikkelijk. Vast heel fijn voor de kiters onder ons maar mijn jurkje vloog alle kanten op. (Tot nu toe is’t nog heel kort he?! )

Zondag ochtend zijn we weer naar de Afrikaanse kerk geweest, ik weet eigenlijk niet of jullie dit interessant vinden maar ik vertel het toch, het was best leuk! Er werden twee kindjes gedoopt en los van het feit dat de kindjes al zo’n 2 maanden waren ging het op dezelfde manier als thuis. We voelen ons wel op ons gemak in deze kerk maar we zijn wel van plan volgende week met Vanessa mee te gaan naar een kerk in de township. Na de kerk gingen we naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop. In Blaauwberg scheen de zon nog vollop en voelde het als dertig graden maar eenmaal uitgestapt in Cape Point voelde het meer als 10 graden. Oké, dat is overdreven maar we trokken wel snel onze jas aan want er stond windkracht 10! We zijn eerst naar de vuurtoren gelopen vanaf waar je echt een super super tof uitzicht hebt! En toen zijn we naar Kaap de Goede Hoop gelopen. Een tocht van ongeveer 3 kwartier over de kliffen met prachtig uitzicht en twee super grote hagedissen! Helaas merkten we nog steeds alles van die windkracht 10 die onze wangen deed schudden en ons meerdere malen bijna omwoei waardoor we zelfs een stukje hebben gekropen (zie foto). Oké, dat is natuurlijk een grap maar het was misschien wel een goed idee geweest betreft onze veiligheid. Onderweg zijn we nog een supermooi strand tegen gekomen! Maar daar zijn we maar niet heen gegaan i.v.m. de zandstraling. Eenmaal bij Kaap de Goede Hoop aangekomen wilden we natuurlijk op de foto met HET bord. Alleen vonden een paar Chinezen opeens dat ze een groepsfoto moesten maken dus daar ging onze foto. Nog maar eens proberen dan! Maar diezelfde Chinezen weigerden even later een foto van ons te maken. Gelukkig was daar een aardige Engelse en is onze tocht niet voor niets geweest. Terug lopen zagen we alleen niet echt zitten dus hebben we op de parkeerplaats maar even rondgevraagd of er nog mensen terug gingen met de auto en jawel, twee erg behulpzame Duitsers hebben ons terug gebracht.

Kortom (ja best wel kort toch?) een lekker weekendje, weer veel Kaapse Pracht genoten en opgeladen voor een nieuwe werkweek!

Liefs uit Afrika!

  • 15 Oktober 2012 - 14:12

    Toos Slot:

    hallo simone,

    nou ik heb je site bekeken hoor!
    ideaal he dat internet!
    maar kaartjes zijn ook leuk, ik heb er vanmorgen één voor je gepost.
    zo te lezen geniet je enorm!!!

    groetjes!
    fam Slot

  • 15 Oktober 2012 - 20:24

    Glendy:

    Nice muts! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 December 2012

Welkom in Nederland

08 December 2012

Nog even genieten!

25 November 2012

Ik ben gelukkig…

11 November 2012

Kort…

31 Oktober 2012

Baie geniet in Afrika!
Simone

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 13759

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: