Baie geniet in Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Dijkstra - WaarBenJij.nu Baie geniet in Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Dijkstra - WaarBenJij.nu

Baie geniet in Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De afgelopen week was weer leuk! Maandag en dinsdag zijn we mini cursussen wezen geven aan de Mandla leden die een contract bij The City krijgen om ook activiteiten in de wijk te verzorgen. Jammer genoeg hebben ze hun contract nog steeds niet, maar hopelijk komt dat nu snel! Donderdag zijn we weer naar Astra School gegaan om circus te geven. Ik zou jongleren geven deze keer, maar de kinderen dachten dat het meer moest gaan lijken op slagbal en daarbij bleek jongleren toch nog wel een beetje moeilijk, dus met twee uitzonderingen was het een lekkere chaos. Vrijdag zijn we voor het eerst activiteiten gaan geven op de Daycare. Dit was best spannend omdat er maar één van de Mandla leden kwam, met één iemand die zou helpen en we verwachtten zo’n 50 kinderen/volwassenen waarvan het niveau verschilde van niet reageren tot hyper-actief en overenthousiast. Uiteindelijk was er niet goed gecommuniceerd over het feit dat we zouden komen en kwamen er maar twee klassen met ons spelen en dit was echt genieten! De ‘cliënten’ waren zo blij dat ze met ons mochten spelen. We hadden verschillende spellen uitgezet in het lokaal en iedereen rende maar naar wat hij/zij wilde doen maar iedereen heeft genoten. Verder hadden we ballonnen meegenomen voor de mensen die minder reageren op de sportactiviteiten of niet mee kunnen doen i.v.m. beperkingen, hier werd iedereen ook super blij van. Het was fijn om een half uur met deze mensen te werken en Marije en ik zijn van plan binnenkort een korte circusvoorstelling voor ze te gaan geven, haha!

Woensdag zijn we weer wezen surfen! Ondanks dat de bovenkant van mijn tenen een beetje open ligt ging het wel veel beter dan de vorige keer! Ik heb best vaak gestaan en begrijp eindelijk een beetje wat ik moet doen. Tot nu toe zijn we nog niet weer wezen surfen maar dat moet maar wel snel een keertje weer want ondanks dat we ook echt wel een heel aantal keer zijn omgespoeld was het super tof!

Zaterdag zijn we naar Buffelsfontein geweest om een game drive (safari) te doen! Dit was ook super tof!!!  Het begon een klein beetje suf omdat we de dieren echt alleen van heel ver weg konden zien en we ook een aantal keer langs de hekken reden. Maar de gids heeft er heel veel bij verteld waardoor het super interessant werd en uiteindelijk zijn we ook nog dichterbij een aantal dieren geweest en zelfs bij wilde cheetahs in het hok geweest, dat was ook echt tof! Onder de game drive hadden we geen giraffes gezien maar in de pauze zagen we ze opeens lopen, vlakbij het restaurant en toen we naar de leeuwen reden, reden we er nog vlak langs dus dat was ook tof! We hadden hier ook een schildje van een schildpadje gekregen, heel tof! Maar nu weet ik niet of ik deze mag meenemen naar huis. Iemand hier een nuttig antwoord op? (De gids wist't ook niet)

Zondag hebben we avondmaal gevierd in de NGK hier. Het was vrijwel hetzelfde als bij ons, alleen kreeg je je wijn en brood alvast van te voren, best handig en scheelt veel tijd! ;) En iedereen mocht meedoen, dat was geloof ik het enige verschil.

Nu zijn we vooral druk met het schrijven van een adviesrapport zodat Mandla over drie jaar onafhankelijk is en het vernieuwen van een speelplein op één van de scholen waarop we werken. Als dit doorgaat doen we dit van jullie sponsorgeld dus nogmaals bedankt! Het is echt nodig om fatsoenlijk en veilig te kunnen spelen!

Zaterdag gaan we trouwens ook echt iets tofs doen: duiken met zeehonden!!! ’s Ochtends krijgen we een duikles in’t zwembad en daarna gaan we naar Strawberry Rock om te duiken met zeehonden. Als je een impressie wil zien, dat kan! Googlen op ‘Strawberry rock, diving with seals’ en je ziet wat wij gaan doen zaterdag! Zondag gaan we eindelijk naar een Gospel Kerk, denken we! En daarna gaan we naar Robben Eiland, toch maar wat geschiedenis meepakken!

Veel liefs, en ondanks dat ik jullie wel mis vermaken we ons hier nog wel even!

• 31 Oktober 2012 - 17:30

Tante Lammieke:

Fijn dat je het nog steeds zo naar de zin hebt.
    En dat wij mee mogen genieten!
    Veel succes en groetjes......

• 01 November 2012 - 09:47

Rolanda:

Komisch, klik ik op je foto en krijg ik een site waarop van alles staat over invoer van bedreigde dieren. Daar staat dus ook bij genoemd dat je kammen van schilpadden niet mag invoeren. Dus dit zal ook wel niet mogen.
    Je schijnt er een vergunning voor nodig te hebben. Ik zoek nog even verder.
    Liefs mamma
    Het is wel erg rustig zolang zonder jou.

• 04 November 2012 - 16:56

Wolter:

Leuk stukje moon!

Super veel leuke dingen gedaan dus! Volgens mij mag je het schild niet meenemen maar, zou hem meenemen naar het vliegveld en daar gewoon even vragen. Merk je het vanzelf en levert het ook geen problemen op.

maareee....jij circus? sinds wanneer kan jij jongleren:-O

Heel veel plezier nog!

Dikke kus

• 04 November 2012 - 17:53

T Tineke:

Hoi Simone, wij zijn vanmiddag bij opa en oma Wubs in Musselkanaal, heb oma jouw laatste verslag voorgelezen en wilde reageren maar mijn telefoon liep vast:-) Nu voor hen jouw site bij opa op de computer gezet en uitgelegd hoe het werkt:-) Nu oma even de foto's nog laten zien. Fijn dat je ons laat meegenieten met wat je beleeft, dat is wel heel verschillend maar wel gaaf! Wij hadden vandaag avondmaal, fijne dienst. Fijn dat je dat ook daar mag meemaken. Succes en liefs van ons

• 07 November 2012 - 22:34

Rolanda:

Nu weet ik wat je bedoeld, had ik al gezien