Welkom in Nederland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Dijkstra - WaarBenJij.nu Welkom in Nederland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Dijkstra - WaarBenJij.nu

Welkom in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Simone

24 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na in Zuid-Afrika tot in de laatste week welkom geheten te zijn (zelfs door mijn telefoon!) wordt ik nu continu welkom geheten in Nederland. Toch voelt het niet alsof Nederland mij erg welkom heet, ik heb zaterdag maar direct een winterjas gekocht! Gelukkig heten mijn lieve familie en vrienden me wel welkom en kan ik de kerst lekker met hen vieren! Maar ik heb beloofd nog een verhaaltje te typen over onze laatste vakantie dus bij deze.

De reis begon met een lange autorit en een game drive in Mosselbay, super tof! Het park was veel groter dan het park waar we eerder waren geweest en we hebben eindelijk olifanten gezien! Deze hadden alleen weinig zin in ons gestaar dus ze jaagden ons weg. Om deze reden hebben we de leeuw ook alleen maar van achter een hekje gezien. We hebben wel een giraffe van super dicht bij gezien. Hij stond op de weg en ik denk dat ik hem kon aanraken als ik had gedurfd, maar ik durfde niet 

De volgende dag hebben we nog even van het uitzicht in Mosselbay genoten en toen zijn we naar Wildernis gereden. Wildernis is ook echt een wildernis en ons hostel daar was echt super tof! Ook een wildernis incl. 1.000 beesten en buitentoiletten. Verder hebben we die dag in de wildernis gewandeld naar een watervalletje, lekkere JamJars gedronken, pizza gegeten en zijn we flink lek gestoken! De dag erna zijn we in Wildernis gaan kanoën en weer een stuk wezen wandelen naar een andere waterval, deze keer wat groter! En toen zijn we verder gereden naar Knysna.

In Knysna aangekomen kwam de zon door de wolken en hebben we genoten van het strand aan de lagoon van Knysna. Knysna is echt super mooi en omdat er een ruimte tussen de bergen zit heeft de Oceaan de ruimte land inwaarts te gaan en een meer te vormen. Verder hebben we hier lekker in de haven gegeten. De volgende dag zijn we naar Knysna Elephant Park geweest, dat vond ik echt super leuk! We hebben daar de olifanten uit onze hand gevoerd en ik denk dat ik dat wel de hele dag had kunnen doen! Na het voeren mochten we ze nog aaien en hebben we naar ze gekeken tot de volgende groep (met eten) eraan kwam en ze allemaal terug renden naar de voerplaats. Hierna zijn we lekker naar het strand gegaan waar mijn spullen allemaal zijn verdronken omdat het plotseling vloed werd maar het strand was wel super mooi! We hebben twee nachtjes in Knysna geslapen en de derde dag gingen we mountainbiken in Hardhill. De wegen hier zijn wel wat anders dan ik gewend ben in het Oldemeyer bos maar we hebben het overleefd en zijn doorgereden naar Plettenberg.

In Plettenberg zijn we in een super leuk hostel terecht gekomen waar ze ons zeiden dat we moesten gaan lopen in Robberig. Dus zijn we alweer gaan lopen maar dit was denk ik nog wel de mooiste tocht! De helft ging over de bergen waar we langs een groep zeehonden komen kwamen, wat leuk om die te zien spelen! Wel hoopten we nog een klein beetje op een haai, maar die bleef uit. De terug weg was over het strand wat ook echt super mooi was! ’s Avonds zijn we wezen eten bij LookOut Deck waar een paar dolfijnen voorbij zwommen dus deze kunnen we ook eindelijk van ons lijstje schrappen en de volgende dag zijn we begonnen in een safari park waar we hebben paardgereden. Wat een toffe ervaring weer! Gelukkig wel wat betere begeleiding en een wat gemakkelijker paard en we zijn heel dicht bij de rhino geweest en hebben ook eindelijk hippo’s gezien. Hierna is Marije gaan bungeejumpen, ik heb gepast maar ben al wel stoer geweest door met haar mee te lopen over de brug naar de jump. Marije vond het helemaal top! En toen kwamen we aan in Tsitsikamma.

In Tsitsikamma regende het en gingen we in een tent slapen, lekkere combinatie dus maar weer. We hebben daar een canopy tour gedaan over een waterval. Best tof maar niet echt spannend jammer genoeg. Verder zijn we wezen eten in een geweldig restaurant, alles was er roze, de juke box stond keihard aan met jaren zestig muziek, binnen stonden een aantal typische auto’s en ’s avonds tijdens een verlovingsfeest was de man verkleed als Elvis Presley en de vrouw als Marilyn Monroe, super leuk! Toen we na het slapen wakker werden zorgde de zon weer voor een gevoeltemperatuur van veertig graden en zijn we wezen wandelen (alweer) in het National Park naar de Suspension Bridge, wederom een mooie wandeling! Hierna zijn we doorgereden naar Jeffreys Bay waar als kleutertjes in de golven hebben gespeeld. De golven waren alleen niet voor kleutertjes dus dat was wel even leuk! Hierna zijn we nog doorgereden naar Addo, in totaal zo’n vier uur, en aangekomen in een oud maar schattig hostel.

De volgende dag zijn we in Addo Elephant park wezen rondrijden. Zelf rondrijden in zo’n safari park is toch wel weer wat anders en het ging dat ook ongeveer zo: ‘Jaa, stop, achteruit!’ Broem broem, achteruit, ‘Nee, vooruit, kijk daar.’ Broem broem vooruit en een flits van een dier, of toch een steen. We hebben wel onwijs veel antilopes en zebra’s gezien maar het had pas geregend dus er was genoeg te drinken in het bos. Daarom hebben we in plaats van 700 olifanten 8 olifanten gezien, maar wel van één meter afstand omdat hij over de weg langs ons heen liep, wat tof was dat! ’s Avond zijn we een nachtsafari wezen doen. Best tof, maar we hebben de leeuwen helaas niet gevonden. De volgende dag reden we naar Oudtshoorn.

Hoe dichter we bij Oudtshoorn kwamen hoe warmen het werd en de omgeving was ook super mooi. We reden door de bergen, kwamen eindelijk een aap op de weg tegen en ook een aantal schildpadden en ik denk dat het zo’n 50 graden was. Op onze weg naar het hostel kwamen we langs een struisvogel boerderij waar we zijn wezen struisvogel rijden. in plaats van de 90 km/uur die deze beesten kunnen halen zonder iemand op de rug komen ze tot zo’n 10 km/uur met mij op de rug. Maar het was zeker wel lachen! Toen wilden we naar ons hostel gaan maar deze zat plots vol. Ze hadden nog wel ergens anders een plekje voor ons. Dat ergens anders bleek in een villa met uitzicht op de bergen aan het super grote vijver en het mooiste was nog dat we hier alleen verbleven. WAUW, super mooi! De volgende ochtend zijn we naar een wildlife park gegaan waar we cheetahs hebben geaaid, ook al zo tof en tot slot zijn we naar de Cango Caves gegaan. Super mooie grotten waar wij de adventure tour hebben gedaan. Dit hield in dat we vier meter omhoog moesten klimmen door een super smalle tunnel, op onze buik naar een gleufje van zo’n 27 cm moesten schuiven waar we vervolgens doorheen moesten glijden en door nog veel meer super smalle gangetjes moesten klimmen. Een avontuur was het zeker!

En toen werd het helaas tijd om afscheid te nemen. We wilden niet zo graag naar Nederland maar zijn uiteraard toch in het vliegtuig gestapt. De reis ging voorspoedig tot aan Giethoorn waar we rondjes hebben gevlogen omdat we niet konden landen in Amsterdam, helaas! We zijn geland in Brussel waar we vier uur hebben gewacht. Toen we eindelijk in Amsterdam aangekomen waren hadden de mensen die ons kwamen halen zo’n zes uur gewacht, super lief natuurlijk! En thuis aangekomen stond me ook nog een surprise party te wachten, super leuk en bedankt!

Nu ben ik eigenlijk nog steeds erg moe en ga ik zometeen eindelijk mijn tas uitpakken. Dit was mijn laatste verhaaltje en omdat ik weer in Nederland ben vast tot snel! Liefs

• 24 December 2012 - 20:01

T.tineke:

Hoi simone, welkom back in town, zo te lezen heb je heelwat gezien en beleefd, fijne kerstdagen,groetjes